Handelsbetingelser

Generelt

Nedenstående betingelser gælder for alle køb af varer i onlineshoppen på www.freelmo.dk. Handelsbetingelserne accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer og vil til hver en tid være tilgængelige her på onlineshoppen.

Produktinformation

www.freelmo.dk oplyses de væsentlige egenskaber og materialer ved den enkelte vare. For yderligere informationer eller ved spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på e-mail: info@freelmo.dk, eller på vores Facebook: https://www.facebook.com/freelmo, eller vores Instagram: https://www.instagram.com/freelmobarfodssko

Priser og betaling

Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv moms. Vi forbeholder os retten til at ændre i priserne på webshoppen med øjeblikkelig virkning. Den gældende pris for dit køb er den, som på købstidspunktet er angivet ud for den givne vare. Vi tager forbehold for eventuelle pris- og trykfejl samt udsolgte varer.

Når du bestiller en ordre hos os, bliver pengene straks reserveret på din konto. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når bestillingen er pakket og klar til at blive afleveret i pakkeshoppen.

Hos Freelmo kan du betale med følgende betalingsmidler:

  • MobilePay
  • VISA Dankort
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • MaestroCard

Ovenstående betalingsmuligheder er alle uden gebyr, når du handler hos os.

Bestilling

Du kan bestille på vores webshop døgnets 24 timer. Vi håndterer som regel bestillinger alle ugens 7 dage med forbehold for undtagelser i weekender, på helligdage og i ferier. I så fald bliver bestillingen håndteret den efterfølgende hverdag.

Levering

Ved bestilling tilstræber vi, at afsende din pakke den pågældende dag, såfremt bestiller inden kl. 14.00. Bestillinger afgivet herefter sendes som regel den næste hverdag. Din bestilling vil altid blive afsendt senest 72 timer efter køb, med mindre andet er opgivet.

Vi sender til hele Danmark og vi tilbyder levering med DAO. Vi leverer ikke til udlandet (heller ikke Færøerne og Grønland).

Kunden modtager besked på e-mail og sms fra DAO, når vi afleverer forsendelsen i pakkeshoppen, og igen når pakken enten er blevet leveret i den ønskede DAO pakkeshop og kunden dermed kan hente pakken, eller når pakken er blevet leveret på den, af kunden, angivne adresse.

Forsendelsesomkostningerne betales delvist af kunden.

  • Der er gratis forsendelse til DAO pakkeshop ved ordrer over 599 DKK.
  • Ved ordrer under 599 DKK gælder følgende:
  • Levering til pakkeshop med DAO koster 29 DKK
  • Levering til privat adresse med DAO koster 39 DKK

Du vælger selv i hvilken DAO pakkeshop du vil have din pakke leveret. Vi sender pakken forsikret. Du får direkte besked på mail og/eller SMS fra DAO, når du kan afhente din pakke i din valgte pakkeshop. DAO oplyser, hvad du skal medbringe ved afhentning af pakken.

Som regel leverer vi inden for 1-4 hverdage efter bestillingen, hvis ikke andet er oplyst. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Ønsker du at afhente dine varer hos os i Odense NØ, bedes du kontakte os, så vi sammen kan finde et passende tidspunkt. Afhentning/returnering på adressen kan kun ske efter forudgående aftale.

Returnering og byt

Du skal returnere varerne til nedenstående adresse:

Freelmo
Slåenhaven 32
5240 Odense NØ

Mail: info@freelmo.dk
Mobil: 93934094

Ønsker du at returnere til pakkeshop, kan DAO eller GLS benyttes med levering til:
OK Plus, Sandhusvej 19, 5000 Odense C.

Der modtages ikke forsendelser sendt pr. efterkrav eller uden frankering.

Hos Freelmo har du naturligvis 14 dages fuld returret. Du kan altså få pengene tilbage for din vare i 14 dage fra du modtager/afhenter pakken, til du meddeler os, at du ønsker at returnere varen (læs mere under næste punkt Fortrydelsesret).

Efter de 14 dages fortrydelsesret er gået, tilbyder vi desuden, at du i yderligere 30 dage kan få dit tilgodehavende sendt til dig i form af en rabatkode, som er gældende på www.freelmo.dk i to år fra udstedelsesdato.

Hvis du ønsker at ombytte en vare købt hos os, skal du blot lægge en ny ordre i onlineshoppen med den vare, du ønsker at bytte til, og gennemføre betalingen. Du skal desuden meddele os, at du returnerer den første vare, og når vi behandler din returpakke indsætter vi pengene på din konto (se mere længere nede under Fortrydelsesret og Tilbagebetaling)..

Hvis du returnerer dele af ordren refunderer vi de returnerede varer, og returnerer du hele ordren til os, refunderer vi både varerne og den fragt du evt. måtte have betalt ved levering.

Fortrydelsesret

Den lovpligtige fortrydelsesfrist gælder i 14 dage, hvor du har ret til at fortryde dit køb hos os uden begrundelse. Fortrydelsesretten som starter fra den dag, hvor du, eller en anden person, du har udvalgt, enten får bestillingen leveret på den, af dig, oplyste adresse eller du, eller en anden person du har udvalgt, afhenter pakken i en pakkeshop og får den i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidigt, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, du har udvalgt, enten får bestillingen leveret på den, af dig, oplyste adresse eller du, eller en anden person du har udvalgt, afhenter pakken i en pakkeshop og får den i fysisk besiddelse.

I tilfælde af at fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftens- eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du returnerer varerne inden de 14 dage er gået.

Hvis du gerne vil fortryde dit køb, skal varen returneres til os. For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du utvetydigt meddele, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan f.eks. sende besked pr. brev eller pr. mail. Du kan ikke blot undlade at tage imod pakken ved levering eller lade være med at hente den i pakkeshoppen.

Du skal returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har informeret os om, at du vil fortryde dit køb.

Kunden betaler selv returfragten. Vi tager ikke i mod pakker, der returneres uden frankering eller som er sendt pr. efterkrav.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal enten vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, du har modtaget på mail i forbindelse med dit køb, eller anden dokumentation for dit køb i pakken (eksempelvis en note med dit navn samt ordrenummer).

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur, vi anbefaler at du sikrer at pakken er forsikret og at du gemmer det tilhørende track- og tracenummer.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, indgår ikke i fortrydelsesretten.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, på modtagelsestidspunktet af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Da varens emballage, har betydning ved gensalg af varen, vil det udgøre en værdiforringelse, såfremt emballagen er beskadiget eller ikke sendes med retur. Du bærer risikoen for, at varen er forsvarligt emballeret under returforsendelsen. Vi anbefaler, at du sender varen som forsikret pakke med PostNord – ikke med alternative pakkedistributører – da det gør det umuligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelsen. Vedlæg samtidig en kopi af fakturaen. Skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og at du ønsker at få tilbagebetalt varens pris.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis varens købspris retur. Vi refunderer vi din betaling til samme betalingsmiddel som du benyttede ved bestilling. Vi refunderer beløbet til dig hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Eventuelle fragtudgifter ved retur skal du selv betale. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder også leveringsomkostninger i de tilfælde hvor hele ordren returneres (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Returneres dele af ordren refunderes leveringsomkostninger ikke.

Fra vi modtager din returordre vil du senest have pengene retur på din konto inden for 14 dage, men vi tilstræber at der går kortere tid. Beløbet vil altid blive tilbagebetalt til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved køb.

Find alle vores handelsbetingelser her

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl og mangler i materiale og/eller fabrikation i overensstemmelse med Købelovens almindelige bestemmelser.

Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Freelmo vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail support@freelmo.dk.
Varen skal efterfølgende sendes til følgende adresse:

Freelmo
Slåenhaven 32
5240 Odense NØ

Der modtages ikke forsendelser sendt pr. efterkrav eller uden frankering.

Klagemuligheder

Ønsker du at klage over dit køb, skal du henvende dig via mail support@freelmo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Læs mere på www.forbrug.dk.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform, som findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail: support@freelmo.dk.